آينده‌ي آبي

از درد و غم رفته و آينده چه گويم ـ انديشه‌ي مستقبلم از حال برآورد. صائب تبريزي

Friday, January 14, 2005

ضعيفه‌ها زير چادر

جمعه 25 دي 1383
حتما خوانده‌ايد كه يكي از نمايندگان مجلس در راستاي حفظ ارزش‌هاي اسلامي و به احتمال زياد درجهت مبارزه با تهاجم و شبيخون فرهنگي غرب و كوبيدن مشت محكم بر دهان آمريكاي جهان‌خوار، طرحي را براي پوشش ملي زنان تهيه كرده و در صددمطرح كردن آن در صحن علني مجلس است. اين پوشش، چادر آستين و شبيه چادر عربي(!) است. ايشان فكرش را هم كرده‌اند كه از الان سفارش آن را به ژاپني‌ها بدهيم. يعني مثل همه چيز ديگر پول نفت برود، چادر وارد شود. به نظر مي‌رسد در انديشه‌ي اين افراد يكي از مهم‌ترين علل رواج فساد و تباهي و رذائل اخلاقي حضور زنان در شارع عام است. بهترين چاره نيز اين است كه زنان به خيابان وارد نشوند مگر اين كه اجباري در ميان باشد. اما حالا كه نمي‌توانيم زنان را در اين زمينه منع كنيم، بهتر است آنان را به زير چادر بريم تا ناموسمان از نگاه اجنبي حفظ شود و ريشه فساد و رذائل اخلاقي كنده شود. اينان فكر مي‌كنند اين گونه مي‌توانند ارز‌ش‌هاي اسلامي را حفظ كنند. مثل شيخ فضل الله نوري كه وقتي اين چادرهاي جديد آمد و داشت جايگزين چادر كمري مي‌شد داد وا اسلاما سر داد كه مشروطه، اسلام را از ما مي‌گيرد. مي‌بينيم كه پس از صد سال انديشه‌ي شيخ فضل الله هنوز تكان نخورده است، يعني هيج تعاملي با تحولات اين صد ساله نداشته است. به اين مي‌گوييم ذهن سنگواره‌اي كه توان فهم ريشه‌ي امور را ندارد و تمام علل آن‌ را به علل قريب و يا حتا به آن چه كه هيچ ارتباطي با موضوع ندارد ولي بسيار دم دستي است تقليل مي‌دهد. اين گروه پول مي‌گيرد كه چنين طرح‌هايي نيز ارائه كند.يك خبر: شنيده‌ام ماه گذشته به دستور حضرت حداد به غير از حقوق ماهانه،‌ يك ميليون تومان به حساب نمايندگان محترم ريخته شد تا در جهت كمك به مستمندان مورد استفاده قرار گيرد

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

کاش بحث ناموس و اينها بود اقای نوری نيای عزيز. اينها از واردات پارچه چادری منتفع می شوند. همين! واقعا در بررسی چرايی حرف نمايندگان مجلس اشتباه است از اعتقادات مايه بگذاريم و حتی سنت. فقط بايد تحليل اقتصادی کنيم و بس!

با احترام فراوان
پرستو

10:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

از اين نماينده هاي اين دوره كه به علت " در ديد رس نا محرم نبودن " از عضويت در هيات رئيسه امتنا كردن اصلا عجيب نيست .

2:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

سلام ، من خودم چادری هستم ، البته نه اعتقادی به نظام دارم و نه می خواهم همه را به زور بفرستم به بهشت، البته اعتراف می کنم از کلمه ی ضعیفه که به کار برده اید ناراحت شدم ، چون من یک قویه ! هستم در زیر چادر ، ولی راستش این وبلاگ از بس با کلاس بود دلم نیامد کامنت نذارم / کاش می شد همه ما نسبی تر فکر کنیم و اشتباهات پدرانمان را تکرار نکنیم که فکر می کردند بدون ساخته شدن شخصیت می توان کاری کرد،این سالهاست که به یک پاشنه می چرخد ، بدتان نیاید ولی ما همان خرهایی که بودیم هستیم و فقط پلونمون عوض شده!!!
پاینده باشید

5:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

i want you just think allitle with yourselfe onestly ,why do you write these down,what do you realy want to say people,show them what they see or what you want them to see, bye these wordes you insalt them,that you dont understand and get the case.

3:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Great article and very interesting blog :)

------------------------------------------
Free Poker Money - Sign up $50 bankroll

7:47 PM  

Post a Comment

<< Home