آينده‌ي آبي

از درد و غم رفته و آينده چه گويم ـ انديشه‌ي مستقبلم از حال برآورد. صائب تبريزي

Tuesday, September 21, 2004

خاتمی و وبلاگ نویسان

چهارشنبه 1 مهر

ماجراي پاکدشت که دو جوان 29 کودک را به قتل رسانده اند جامعه را هم بسیار ناراحت کرده است و هم مضطرب. در باره این نوع ماجراها از زوایای گوناگونی می توان تحلیل کرد که نظرم را خواهم نوشت. اما جالب اینکه خاتمی هم وارد گود شد و طی اطلاعیه ای خواستار پیگیری جدی موضوع شد. موضوعی که به نظرم گرچه مهم است ولی بیش از آن که وظیفه او باشد، وظیفه وزیر کشور اوست. وزیر کشور باید زودتر از این کمیته ویژه ای را برای بررسی موضوع تشکیل می داد. اما حضور خاتمی در این موضوع به نظر می رسد بیشتر جنبه روانی دارد. آن هم برای خودش. اما در جایی که باید و وظیفه اش هست سکوت می کند و دریغ از یک موضع گیری و سخن و اطلاعیه. خاتمی شاید در پس پرده برای دستگیرشدگان روزهای اخیر کاری بکند اما هنوز جرأت نکرده در انظار عمومی موضع گیری کند. ماجرای پاکدشت بالاخره از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی و قضایی و روزنامه نگاران پیگیری می شود و به نتایجی هم خواهد رسید که افکار عمومی را تاحدودی راضی کند. ولی روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان دستگیر شده کجای توجه خاتمی هستند؟ رییس جمهور جامعه مدنی! در دفاع علنی از حق مدنی کسانی که از سوی هیچ کسی _ غیر از کسانی که در قدرت سهمی ندارند _ حمایت نمی شوند، درمانده است. شاید هم فکر می کند این طوری بهتر است

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

چه کسی مسئول اقزایش بی سابقه قیمت مسکن است؟
چه کسی باید این بحران را به اتمام برساند؟
مقام رهبری؟
رئیس جمهور؟
مجلس؟
قوه قضائیه؟
و یا .......؟
در روزهای پس از ریاست جمهوری جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور شاهد افزایش بی سابقه نرخ اجاره و خرید مسکن در سرتاسر کشور بوده ایم! البته اگر چه از زبان برخی از مسئولین بلند پایه کشور شنیده شده است که این افزایش قیمتها ، کاذب است ولی به نظر من کاذب یا صادق ، واقعیتی ازت که مردم شدیدا" تحت فشار هستند!!!! طبیعی است که در همه جای دنیا قیمت مسکن در پایتخت تا حدی با سایر مناطق متفاوت است ولی در ایران این موضوع متاسفانه تقریبا" حتی به ده کوره های کشور هم سرایت نموده است؟
من این موضوع را به سه دلیل نسبت می دهم :
1- کلافه نمودن بانکها به دلیل کاهش سود و یا بخشنا مه های غیر کارشناسی که مسبب اصلی آن سیاستهای عجولانه دولت است
2- سفرهای استانی و شهرستانی رئیس جمهور و قول و وعید های طرحهای عمرانی که انجام برخی از آنها حتی سالها به طول خواهد انجامید ولی عنوان نمودن آن ناخواسته بر افزایش قیمت زمین دامن زده است.
3- بیکاری و عدم زمینه اشتغال باعث سرمایه گذاری در بخش مسکن شده است که البته در این خصوص هم دلایل دیگری دخالت دارند از جمله تصمیم های عجولانه در برخورد با خروج افاغنه که بخش عمده نیروی کارگری در کشور را تشکیل میداد ( امروزه دیگر از کارگرانی که سر گذرها بایستند خبری نیست و باید با شماره موبایل آنها تماس گرفت ، آنهم روزی 25000 تا 30000 تومان) ، افزایش قیمت مصالح که باز هم به نوعی به عدم کنترل و نظارت بر قیمتها از سوی دولت می انجامد.( من تا اینجا هیچ رد پایی از بیگانگان ندیدم.. مخصوصا" شیطان بزرگ آمریکا!!!)
نمی دانم آیا این موضوع با شعارهای ریاست محترم جمهور در روزهایی که به عنوان نامزد رئیس جمهوری قرار بود نفت را سر سفره مردم بیاورند جور در می آید . البته از قدیم گفتند روی حرفهای زمان نامزدی حساب نکنید!!!!!
چه کسی پاسخگوست؟؟؟؟؟؟ میدانم هیچکس ولی این درد دل را به عزیزانی می کنم که حواسشان جمع باشد دیگر گول وعده وعیدهای خام و حساب نشده را نخورند؟ عزیزی زمانی که آقای احمدی نژاد برای ریاست جمهوری کاندید شده بودند به من توصیه می نمود که به ایشان رای بدهید که انسان افتاده ای هستند در همان زمان عرض نمودم عزیز دل برادر ما به یک انسان ایستاده نیاز داریم وبه من خندیدند و شاید هم از دست من ناراحت شدند ولی مطئن هستم امروز به تحلیلهای درست من رسیدند! شاید هم هنوز می گویند دست اجانب در کار است و نمی گذارند!1 ولی بیائید با این ساده اندیشی ها خود را ، کشور خود را و آینده فرزندان و وخصوصا" دین داری خود را خراب نکینم. ای کاش رئیس جمهور محترم و همه کسانی که با نام مردم و دین سکان هدایت این جامعه را بدست گرفتند به خود بیایند که عملکرد آنها نیاز به تجدید نظر جدی دارد. آقای رئیس جمهور من بسیجی از شما نخواهم پذیرفت که بگوئید نگذاشتند؟؟ آقای خاتمی هم همین حرفها را می گفت !! ای کاش یکی از شما دو نفر شهامت امیر کبیر را می داشتید !!!!!!!! تا تاریخ هست او هم هست! چون به آنچه می گفت اعتقاد داشت و یک وطن دوست واقعی بود!

9:44 PM  

Post a Comment

<< Home