آينده‌ي آبي

از درد و غم رفته و آينده چه گويم ـ انديشه‌ي مستقبلم از حال برآورد. صائب تبريزي

Friday, July 01, 2005

اصولگرايي حداد عادل

جمعه 10 تير 1384
هيأت ايراني به رياست حداد عادل در بلژيك خواستار عدم استفاده از شراب روي ميز ناهار شدند. همچنين، حداد با زني از مجلس سنا كه دستش را جلو آورد،‌ دست نداد و اين ماجرايي شد در روزنامه‌هاي بلژيك
بنابر گزارش گويا نيوز،‌ سخنگوي پارلمان بلژيك مي‌گويد: حتي براي فرد مسالمت‌جويي چون دکرو نيز اين موضوع (درخواست هيأت ايراني از سرو نكردن شراب روي ميز ناهار) کمي بيش از اندازه به نظر آمد. بدين ترتيب نمايندگان بلژيکي تصميم گرفتند مطابق روش غربي عمل کنند. ميهمانان مجبور نيستند الکل بنوشند و ما نمي‌خواستيم قوانين خارجي را تمکين کنيم. برنامه‌هاي ديدارهاي هيات ايراني به اين ترتيب تغيير نمود و با لغو ميهماني ناهار، آنها يک ساعت با آقاي دکرو ملاقات خواهند کرد.
همچنين، بر اساس يک اطلاعيه خبري، رئيس سنا، خانم آن ماري ليزن، مراسم استقبال از هيات ايراني را در آخرين دقايق به دليل رد دست دادن با يک زن از سوي حداد عادل، لغو کرد.
حداد عادل پيش از آن از سوي ايتاليا نيز مورد بي‌مهري قرار گرفت. انصراف سیلویو برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا از پذیرفتن غلامعلی حداد عادل، علت اصلی لغو سفر هیات ایرانی به رم است
مي‌خواهم بگويم آفرين بر حداد كه غيرت اسلامي و مردانه‌ي خود را حفظ كرده است. اصلا چه معني دارد يك مرد آن هم با هيبت او به يك ضعيفه دست بدهد. مي‌خواهند ملاقات بكنند مي‌خواهند ملاقات نكنند. ما همينيم كه هستيم. اصلا همين كه حاضريم با آن‌ها در يك اتاق بنشينيم و صحبت كنيم،‌ بايد كلاه‌شان را به آسمان بياندازند. راستي حداد و همراهانش براي اين سفر خود چقدر از بيت‌المال هزينه كرده‌اند كه اكنون بدون گفت و گوهاي كافي و دلخوري‌هاي طرف مقابل باز مي‌گردند؟ چه اهميت دارد. آدم بايد اصول‌گرا باشد، منافع ملي سيري چند. البته برخي معتقدند از اين اصول‌گرايي آن جايي كه فشار سنگين و سخت باشد و چيزي هم از منافع ملي عايد نشود، چشم‌پوشي خواهد شد. راست و درستش با خودشان

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

محمود احمدی نژاد در قتل قاسملو شرکت داشته است
رهبر حزب سبزهای اتریش روز ۱۱ تیر اعلام کرد که بر اساس مدارک موجود، محمود احمدی‎نژاد در قتل قاسملو، رهبر حزب دمکرات کردستان ایران نقش داشته است.
پتر پیلز، رهبر حزب سبزهای اتریش به روزنامه Der Standard گفته که امیدوار است یک حکم جلب بین‎المللی بر ضد محمود احمدی‎نژاد برای مشارکت وی در قتل عبدالرحمان قاسملو در سال ۱۹۸۹ در وین صادر گردد.
روز ۱۳ ژوئیه ۱۹۸۹ به خانه‎ی قاسملو در وین حمله شد و وی به همراه دو نفر دیگر کشته شدند. احمد محمودی‎نژاد چند روز پیش از قتل به وین آمده و اسلحه‎ها را در اختیار همکاران قاتلش قرار داده است. پتر پیلز می‎گوید که این اطلاعات را یک روزنامه‎نگار ایرانی در اختیارش قرار داده که با گروه آدمکشان ارسالی از سوی جمهوری اسلامی در ارتباط بوده است و اکنون در فرانسه زندگی می‎کند.
آقای حسین یزدان‎پناه، یک مخالف کُرد هم به روزنامه‎ی پراگی Pravo گفته است که احمدی‎نژاد از اعضای گروه‎هایی بوده که جمهوری اسلامی برای قتل مخالفانش به خارج کشور می‎فرستاد.
سعید حجاریان در تهران به آسوشیتدپرس گفته است که احمدی‎نژاد هیچ نقشی در قتل قاسملو نداشته و از گروگان‎گیران سفارت آمریکا در تهران هم نبوده است. آسوشیتدپرس معتقد است که باید به اظهارات سعید حجاریان توجه گردد زیرا وی از بنیان‎گذاران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی‎ست و از ماجراهای آن سال‎ها به خوبی مطلع می‎باشد.
سعید حجاریان با اشاره به عکسی که این روزها از گروگان‎های سفارت آمریکا با فردی در کنار آنان منتشر شده می‎گوید که این فرد تقی محمدی نام دارد. به گفته‎ی حجاریان، محمدی پس از ماجرای گروگان‎گیری سفارت آمریکا به مخالفان جمهوری اسلامی پیوست و در انفجار سال ۱۹۸۱ که به مرگ رجایی و باهنر انجامید شرکت کرد. حجاریان مدعی‎ست که محمدی در زندان اوین خود را حلق‎آویز کرد. حجاریان می‎افزاید که احمدی‎نژاد با اشغال سفارت آمریکا مخالف بود و در عوض پیشنهاد می‎کرد که سفارت اتحاد شوروی در تهران تسخیر گردد، زیرا به نظر احمدی‎نژاد شوروی «شیطان بزرگ» و آمریکا «شیطان کوچک» بود.

12:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

سلام ......اقای نوری امیدوارم که محمود احمدی نژاد تیر خلاص این حکومت استبداد دینی باشد ..اتفاقی که به لطف اقای خاتمی تحقق اون 8سال به تاخیر افتاد.........حق یارتون

4:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

درود بر آينده‌ي آبي عزيز و نكته‌بين.

حال مقايسه كن همين ماجرا را با زماني كه هياتي از يكي ديگر از كشورها به ميهن البته پرصلابت ما پا مي‌گذارد و مجبور مي‌شود تمامي آداب و رسوم ما را از جمله حجاب اجباري براي زنان غير مسلمان و غير ايراني را تحمل كنند.
ظاهراً اين سايرين هستند كه در هر صورت بايد خود را با ما هماهنگ كنند!!!

در ضمن تحليلي پيشينت با عنوان پيروزي اليگارشي نظامي بر روحاني حكايت از عمق باريك‌بيني و ژرف‌انديشي شما داشت. نمي‌توانم خوشحالي خود را از وجود چنين نويسندگاني در عرصه‌ي وب پنهان كنم.

پاينده و پيروز باشيد.

6:39 PM  
Blogger Noorinia said...

علي ربيعي گفته‌اند كه احمدي‌نژاد آن زمان در فرمانداري يكي از شهرهاي آذربايجان غربي بوده و نمي‌توانسته در ماجرا حضور داشته باشند. اتريش هم هنوز مدارك متقني نداده است. در مورد سفارت آمريكا هم همه گفته‌اند. خودم با آقاي عبدي مفصل‌تر صحبت كرده‌ام. احمدي‌نژاد به جهت عدم اعتقاد به مبارزه با آمريكا اصلا نمي‌توانسته در جمع دانشجويان پيرو خط امام حضور پيدا كند

8:35 AM  

Post a Comment

<< Home